Daimler’in gelenekselci yaklaşımı daha az risk demektir. Dolayısıyla EQC modern bir elektrikli araç ile karşılaştırıldığında Tesla tercih etmek istemeyenlere hitap eden geleneksel hatlara sahiptir. Tesla S model ve Jaguar I pace kısa çıkıntılar ve uzun kabinlerinde alüminyum daha fazla kullanılmışken Mercedes ECQ’ nin oranları normal bir içten yanmalı motora sahip Mercedes’inkilerle benzerdir.
Kesinlikle bir yol aracı olan EQC, spor bir SUV görünümüne sahiptir. 402 beygir gücü ve 561 lb-ft anlık tork üreten hem önde hem arkada bulunan asenkron motorlara sahiptir. Bu dört çeker doğaya uyumlu araç elektrikli araba piyasasında Mercedes kalitesini en güvenilir şekilde sergiliyor.
Bu mühendislik harikası SUV aracın iki motoru iki farklı işlev için tasarlanmıştır. Ön taraftaki motor düşük ve orta hız aralıklarında optimum verim sağlarken, arka taraftaki motor maksimum performans için geliştirilmiştir. Sürücüsü için MERCEDES EQC’nin verimini artırmasına yönelik diğer önemli özellikler ise; en az dört güç aktarma organı, direksiyon ve denge kontrol modu, dört temel rejenerasyon modu gibi sistemlerdir.
Şık bir şekilde tamamlanmış iç mekanı; çok işlevli bir direksiyon simidi, orta konsol hatta elektrikli koltuk kumandalarına kadar standart Mercedes donanımlarıyla doludur. İç mekan, Tesla model X veya Jaguar I Pace gibi güçlü kıyaslamalar söz konusu olduğunda daha lükstür. MBUX kullanıcı ara yüzü standarttır ve bilgi eğlence ekranı, gösterge paneli neredeyse kabinin yarısı genişliğinde bağımsız bir bölme olarak düzenlenmiştir.
Ayrıca ‘’Akıllı Gezinme’’ sistemine değinmeden geçmemek gerek. EQC sürücüleri ‘’MERCEDES ME’’ uygulamasını kullanarak seyahatlerini istedikleri konumdan planlayabilirler. İç mekanın ısısını ayarlamak için kullanılabilen bu uygulamada hareket saati girilerek istenilen mesafede batarya şarj durumunu hedeflenebilir.
Platin Oto ailesi olarak sizleri teknoloji ve mühendislik harikası MERCEDES EQC 400 ile tanıştırıyoruz. Aracı daha yakından tanımak için Youtube kanalımızdaki incelemeyi izlemeyi unutmayın!